Identyfikacja zespołu ciężkiej ostrej niewydolności oddechowej w Kanadzie ad 5

Osiem z dziesięciu pochodziło z Azji. Trzech miało rozpoznanie cukrzycy typu 2 (Pacjent 1, Pacjent 2 i Pacjent 8); u dwóch stwierdzono chorobę płuc (astma u pacjenta 3 i przewlekły kaszel o niejasnej przyczynie u pacjenta 6); a czterech miało historię palenia (Pacjent 2, Pacjent 6, Pacjent 8 i Pacjent 9), chociaż żaden jeszcze nie palił. Biorąc pod uwagę pacjentów, którzy mieli zdefiniowany czas ekspozycji (pacjent 3, pacjent 7 i pacjent 8), okres inkubacji można oszacować w zakresie od 3 do 10 dni. Jednakże nie jesteśmy w stanie wykluczyć możliwości jednodniowego okresu inkubacji u Pacjenta 3. Objawy prezentujące obejmowały gorączkę we wszystkich przypadkach i niespecyficzne objawy, takie jak złe samopoczucie (7 z 10 przypadków) i mięśniobóle (2 z 10 przypadków). Trzech z 10 pacjentów miało ból w klatce piersiowej, 3 miało ból gardła, a 3 miało ból głowy jako część początkowej prezentacji. Chociaż nieproduktywny kaszel (we wszystkich 10 przypadkach) i duszność (8 z 10 przypadków) były częste, te objawy oddechowe nie były objawami prezentującymi w 5 przypadkach. U trzech pacjentów gorączka uległa poprawie do czasu wystąpienia objawów ze strony układu oddechowego. Pięciu z 10 pacjentów miało biegunkę i miał wymioty, chociaż 4 z tych pacjentów przyjmowało również leki często związane z działaniami niepożądanymi ze strony żołądka i jelit. Żaden pacjent nie miał wysypki.
Rycina 3. Rycina 3. Przebieg choroby u pacjenta 8. Pacjent 8, 76-letni mężczyzna, który był narażony na Pacjenta 2 7 marca, miał gorączkę (temperatury do 40 ° C), obfite pocenie się i zmęczenie trzy dni później, 10 marca. Rentgen klatki piersiowej uzyskany 14 marca ujawnił nacieki prawego górnego płata i bibasilarne śródmiąższowe (Panel A). Pomimo leczenia antybiotykami, zauważył później nieproduktywny kaszel i nasilającą się duszność i został przyjęty na oddział intensywnej terapii 16 marca. Radiogram klatki piersiowej uzyskany 17 marca ujawnił obustronną niejednolitą chorobę w przestrzeni powietrznej z względną oszczędnością prawej podstawy płuca i lewą górną częścią płat (panel B), a pacjent był intubowany i otrzymał wentylację mechaniczną w przypadku niewydolności oddechowej. Postępująca niewydolność oddechowa i pogorszenie wyników radiologicznych klatki piersiowej wystąpiły 20 marca (panel C), a pacjent zmarł 21 marca.
Po przedstawieniu do szpitala pięciu z dziewięciu pacjentów miało gorączkę (temperatura, 38,4 do 40 ° C), jedna miała gorączkę niskiej jakości (temperatura 37,9 ° C), a 3 mieli hipotermię (temperatura 35,5 do 36,5 ° C) . Częstym objawem była częstoskurcz (w pięciu z dziewięciu przypadków), częstoskurcz (w siedmiu z dziewięciu) i graniczne niskie ciśnienie krwi (u pięciu z dziewięciu). Wysycenie tlenem podczas oddychania powietrzem w pomieszczeniu było mniejsze niż 95 procent u siedmiu z dziewięciu pacjentów. Badanie przedmiotowe było prawidłowe u wszystkich pacjentów poza układem oddechowym. Oszustwa odnotowano u podstawy symetrycznie (u trzech z dziewięciu pacjentów) lub asymetrycznie (w dwóch z dziewięciu). Oddechowe dźwięki oddechu lub egofonia odnotowano u trzech pacjentów. Radiogramy klatki piersiowej ujawniły anomalie we wszystkich dziewięciu pacjentach, u których wykonano radiografię. U wszystkich z wyjątkiem trzech pacjentów zmiany były obustronne, a przeważnie w podstawowych strefach płuc. Nieprawidłowości były początkowo subtelne u pięciu z dziewięciu pacjentów, głównie z powodu śródmiąższowego wzorca siatkowatego
[patrz też: implanty dentystyczne, dzienniczek samokontroli cukrzyka, skierowanie na zabiegi fizjoterapeutyczne druk ]
[patrz też: przeglądarka skierowań na leczenia uzdrowiskowe, bezpłatne leki dla kogo, endometrioza po cesarce a zajście w ciążę ]

Identyfikacja zespołu ciężkiej ostrej niewydolności oddechowej w Kanadzie ad 5