Identyfikacja zespołu ciężkiej ostrej niewydolności oddechowej w Kanadzie ad 9

Jeden z amplikonów został zsekwencjonowany (numer dostępu w GenBank AY271716) i chociaż sekwencja nukleotydowa była inna od sekwencji jakichkolwiek znanych koronawirusów, wyprowadzona sekwencja aminokwasowa miała wysoki stopień homologii (78 procent) sekwencji aminokwasowej polimerazy kilku sekwencji. koronawirusy. Analiza filogenetyczna sugeruje, że jest to nowy wirus, który nie jest blisko spokrewniony z żadnym ze znanych klasterów koronawirusów (grupy 1, 2 i 3). Obecnie trwają dalsze badania mające na celu ustalenie, czy metapneumowirus i nowatorski koronawirus człowieka, samodzielnie lub w połączeniu, są przyczyną SARS lub czy możliwe są do tej pory inne niewykryte patogeny. Nie można wykluczyć, że współistnienie wirusa z innym czynnikiem może być odpowiedzialne za SARS.
Skontaktuj się z Tracing
Według stanu na dzień 31 marca 2003 r. W obszarze Greater Toronto śledzenie kontaktów zidentyfikowało dodatkowych 100 pacjentów jako podejrzanych lub podejrzewanych SARS. Pochodzenie etniczne tych pacjentów jest bardzo zróżnicowane. Do tej pory odnotowano jedną dodatkową śmierć. Transmisja została ograniczona do bliskich kontaktów pacjentów (tj. Członków gospodarstwa domowego, pracowników służby zdrowia lub innych pacjentów, którzy nie byli chronieni kontaktowymi lub oddechowymi środkami ostrożności). W ramach działań wyjaśniających zidentyfikowano również dodatkowe osoby z objawami sugerującymi SARS, które powróciły z podróży na obszary poza Kanadą, gdzie udokumentowano transmisję SARS.
Dyskusja
Identyfikacja SARS w Kanadzie zaledwie kilka tygodni po wybuchu epidemii na innym kontynencie jest przykładem łatwości, z jaką czynniki zakaźne mogą być przenoszone w erze podróży międzynarodowych. Pokazuje również znaczenie i wartość systemów informacyjnych i ostrzegawczych, takich jak Departament Komunikacji w zakresie Reagowania na Choroby Komunikujące się Światowej Organizacji Zdrowia i Strona internetowa Wiadomości o epidemii chorób (http://www.who.int/csr/don) oraz Sieć raportowania ProMED-mail (program monitorowania chorób nowo pojawiających się) sponsorowana przez Międzynarodowe Towarzystwo Chorób Zakaźnych (http://www.promedmail.org) .5
Badania epidemiologiczne i badania laboratoryjne sugerują, że większość pacjentów z chorobą spełniającą definicję SARS w Toronto i Vancouver może być powiązana ze wspólnym źródłem i wspólnymi potencjalnymi czynnikami sprawczymi. Na podstawie wstępnych badań wydaje się, że ten zespół może być częściowo spowodowany nowo opisanym patogenem wirusowym dróg oddechowych, ludzkim metapneumowirusem, 6 nowatorskim koronawirusem lub obiema.
Dowody na rolę ludzkiego metapneumowirusa obejmują jego amplifikację z próbek oddechowych od pięciu z dziewięciu kanadyjskich pacjentów z SARS oraz jeden bezobjawowy kontakt i identyfikację metapneumowirusa z próbek oddechowych od innych nie kanadyjskich pacjentów z SARS (Tam J, Departament Mikrobiologii, Chiński Uniwersytet Hongkongu: komunikacja osobista). Ponadto zakres objawów klinicznych, od bezobjawowej choroby po ciężkie zapalenie płuc i śmierć, jest podobny do opisanego w zakażeniu ludzkim wirusem metapneumowskim7. Z drugiej strony, nasilenie występowania kanadyjskich przypadków SARS i wysoki wskaźnik ataków SARS pomiędzy bliskimi kontaktami nie zostały opisane u pacjentów z zakażeniem metapneumowirusem, co sugeruje, że sam metapneumowirus może nie być odpowiedzialny za SARS, że potencjalnie odpowiedzialny jest genetyczny wariant ludzkiego metapneumowirusa lub że metapneumowirus nie jest spokrewniony z SARS, ale jest przypadkowe odkrycie
[hasła pokrewne: usg ciazy warszawa, endometrioza po cesarce a zajście w ciążę, bezpłatne leki dla kogo ]
[przypisy: przeglądarka skierowań na leczenia uzdrowiskowe, bezpłatne leki dla kogo, endometrioza po cesarce a zajście w ciążę ]