Identyfikacja zespołu ciężkiej ostrej niewydolności oddechowej w Kanadzie ad

Cieniowanie wskazuje na podejrzane lub prawdopodobne przypadki SARS i powoduje wycięcie pacjentów, którzy zmarli. Rysunek 2. Rysunek 2. Kalendarium wydarzeń w kanadyjskich przypadkach epidemiologicznych związanych z epidemiologią SARS. Pierwsze przypadki w Toronto były powiązane z członkami wielopokoleniowej rodziny pochodzenia Hongkongu, którzy żyją w Toronto (ryc. i ryc. 2). Sprawa indeksu Toronto (Pacjent 1) i jej mąż udali się do Hongkongu, aby odwiedzić krewnych w okresie od 13 lutego do 23 lutego 2003 r. Podczas pobytu w Hongkongu, odwiedzając ich syna, Pacjent i jej mąż zostali w hotelu A od 18 lutego do 21 lutego. Inny gość hotelowy, który ostatecznie został zidentyfikowany jako pacjent będący źródłem SARS w Hongkongu, również przebywał na tym samym piętrze w Hotelu A.2 Pacjent 1, a jej mąż przebywał w hotelu tylko w nocy, spędzając dni odwiedzając syna. Wrócili do swojego mieszkania w Toronto, które dzieliły z dwoma synami, synową i pięciomiesięcznym wnukiem (gospodarstwo domowe A), 23 lutego 2003 roku.
Pacjentka 1, 78-letnia kobieta z cukrzycą typu 2 i chorobą niedokrwienną serca, miała gorączkę, anoreksję, bóle mięśniowe, ból gardła i łagodny nieproduktywny kaszel dwa dni po powrocie do domu. Trzy dni później jej lekarz rodzinny zauważył rumień w gardle, ale żadnych innych nieprawidłowości w badaniu fizykalnym. Zalecono doustny antybiotyk i wysłano ją do domu. Dwa dni później zauważyła rozwój narastającego kaszlu z dusznością. Zmarła trzy dni później, 5 marca, w domu, dziewięć dni po rozpoczęciu choroby. Nie wykonano autopsji.
43-letni syn pacjentki indeksu (Pacjent 2), u którego w przeszłości występowała cukrzyca typu 2 i nadciśnienie, miał gorączkę i obfite pocenie się 27 lutego, dwa dni po tym, jak jego matka po raz pierwszy zauważyła objawy. W ciągu około pięciu dni nabrał apetytu, ale równocześnie wystąpił nieproduktywny kaszel, ból w klatce piersiowej i duszność. Radiogram klatki piersiowej ujawnił umiarkowaną chorobę w przestrzeni powietrznej w prawym środkowym i dolnym płatku, za co otrzymał antybiotyk. Z powodu utrzymujących się objawów, był oceniany w szpitalu i odnotował gorączkę (temperatura 39,8 ° C) i wysycenie tlenem 82% podczas oddychania powietrzem w pomieszczeniu. Radiogram klatki piersiowej ujawnił bibasilarną chorobę powietrzno-kosmiczną. Został przyjęty do szpitala z rozpoznaniem zapalenia płuc wywołanego przez społeczność i był wspierany nieinwazyjną wentylacją i leczony antybiotykami o szerokim spektrum działania. Leki przeciwgruźlicze i środki ostrożności w powietrzu zostały dodane, gdy gruźlica była rozważana po pierwszym dniu jego przyjęcia. Wprowadzono również środki ostrożności w kontakcie, biorąc pod uwagę niepewność co do podstawowego czynnika zakaźnego. W dniu 2 jego przyjęcia stan jego oddechu się pogorszył, a on został zaintubowany i otrzymał wentylację mechaniczną. Pomimo intensywnego wsparcia fizjologicznego rozwinął się zespół dysfunkcji wielonarządowej, który zmarł 13 marca 2003 r., 6 dni po przyjęciu do szpitala i 15 dni po zachorowaniu. Wszystkie rutynowe badania czynników etiologicznych były negatywne. Podczas autopsji tkanka płuc ujawniła rozlane defekty pęcherzykowe zgodne z patologicznymi objawami ARDS. Obserwowano również wewnątrzkomórkowe i śródmiąższowe jednojądrzaste komórki sugerujące możliwą przyczynę wirusową, ale nie zaobserwowano wirusowego efektu cytopatycznego.
[więcej w: orteza kręgosłupa, zdjęcie zęba cena, odchudzanie nad morzem ]
[podobne: włókno szklane zęby, uzdrowisko lecznicze sanatoryjne doroslych, nfz wrocław sanatoria lista oczekujących ]

Identyfikacja zespołu ciężkiej ostrej niewydolności oddechowej w Kanadzie ad

Cieniowanie wskazuje na podejrzane lub prawdopodobne przypadki SARS i powoduje wycięcie pacjentów, którzy zmarli. Rysunek 2. Rysunek 2. Kalendarium wydarzeń w kanadyjskich przypadkach epidemiologicznych związanych z epidemiologią SARS. Pierwsze przypadki w Toronto były powiązane z członkami wielopokoleniowej rodziny pochodzenia Hongkongu, którzy żyją w Toronto (ryc. (więcej…)