Identyfikacja zespołu ciężkiej ostrej niewydolności oddechowej w Kanadzie

Ciężki zespół ostrej niewydolności oddechowej (SARS) to stan nieznanej przyczyny, który niedawno został rozpoznany u pacjentów w Azji, Ameryce Północnej i Europie. W niniejszym raporcie podsumowano wstępne ustalenia epidemiologiczne, opis kliniczny i ustalenia diagnostyczne, które nastąpiły po identyfikacji SARS w Kanadzie. Metody
Wyniki
Pacjenci byli w wieku od 24 do 78 lat; 60 procent stanowili mężczyźni. Transmisja nastąpiła dopiero po bliskim kontakcie. Najczęściej zgłaszanymi objawami były: gorączka (w 100% przypadków) i złe samopoczucie (w 70%), następnie nieproduktywny kaszel (w 100%) i duszność (w 80%) związana z naciekami w radiografii klatki piersiowej (w 100%). Limfopenia (89% tych, dla których dane były dostępne), podwyższony poziom dehydrogenazy mleczanowej (w 80%), podwyższony poziom aminotransferazy asparaginianowej (w 78%) i podwyższony poziom kinazy kreatynowej (w 56%) były powszechne. Terapia empiryczna najczęściej obejmowała antybiotyki, oseltamiwir i dożylną rybawirynę. Wymagana wentylacja mechaniczna u pięciu pacjentów. Trzech pacjentów zmarło, a pięć miało poprawę kliniczną. Wyniki badań laboratoryjnych były negatywne lub nieistotne klinicznie, z wyjątkiem amplifikacji ludzkiego metapneumowirusa z próbek oddechowych od pięciu z dziewięciu pacjentów oraz izolacji i amplifikacji nowego koronawirusa od pięciu z dziewięciu pacjentów. W czterech przypadkach izolowano oba patogeny.
Wnioski
SARS to stan związany z dużą zachorowalnością i śmiertelnością. Wygląda na to, że jest pochodzenia wirusowego, ze wzorami sugerującymi transmisję kropelkową lub kontaktową. Rola ludzkiego metapneumowirusa, nowatorskiego koronawirusa lub obydwu wymaga dalszych badań.
Wprowadzenie
Ciężki zespół ostrej niewydolności oddechowej (SARS) to stan nieznanej przyczyny, który niedawno został rozpoznany u pacjentów w Azji, Ameryce Północnej i Europie. Zgodnie z definicją Światowej Organizacji Zdrowia (WHO), podejrzewanym przypadkiem jest choroba u osoby z udokumentowaną gorączką (temperatura> 38 ° C), objawy dolnych dróg oddechowych i kontakt z osobą, u której podejrzewa się SARS lub historię podróży do obszaru geograficznego, na którym udokumentowano przeniesienie choroby. Przypuszczalny przypadek obejmujący wyniki radiologiczne płuc, zespół ostrej niewydolności oddechowej (ARDS) lub niewyjaśniona choroba układu oddechowego skutkująca śmiercią z wynikami sekcji zwłok wykazujących patologię ARDS bez możliwej do zidentyfikowania przyczyny jest uznawany za prawdopodobny przypadek.1
Metody i wyniki
Opis epidemii