Nadciśnienie w ciąży

Czy w erze mediów elektronicznych monografia w twardej oprawie nadal odgrywa rolę. Wierzę, że działa tak, jak nadciśnienie tętnicze w życie ciąży odpowiedź tak. Redaktorzy stworzyli rozdziały ekspertów posiadających wieloletnie doświadczenie w dziedzinie badań w tej dziedzinie oraz najnowsze publikacje – ważne kryteria, jeśli czytelnicy mają akceptować wyrażone opinie. Liczne ilustracje i tabele dobrze podsumowują wiele omawianych tematów. Wszyscy autorzy są wyraźnie doświadczonymi pisarzami i używają stylu, w którym staranna dokumentacja nie przytłacza monotonii tekstu. Tematy obejmują zakres od aktualizacji dotyczących poszukiwania przyczyny i patogenezy nadciśnienia tętniczego po kwestie praktyczne, takie jak porównania różnych systemów klasyfikacji i leczenie stanu przedrzucawkowego. Będą one zainteresowane lekarzy, którzy są przede wszystkim odpowiedzialni za opiekę nad kobietami w ciąży, a także anestezjologami, lekarzami zajmującymi się krytyczną opieką i badaczami klinicznymi. Redaktorzy wybrali szanowanych autorów do prezentacji różnorodnych tematów. Omówiono zarówno nadciśnienie właściwe ciąży, jak i nadciśnienie z różnymi przyczynami, które mogą współistnieć z ciążą. Obszerne omówienie systemów klasyfikacji przedstawionych na początku książki ułatwia zrozumienie kolejnych rozdziałów.
Badacze kliniczni będą najbardziej zainteresowani rozdziałami, które dostarczają aktualnych informacji na temat złożonego labiryntu wskazówek dotyczących genezy i mechanizmów choroby, która frustruje ich od wielu dziesięcioleci. Po wielu błędnych początkach, w tym zastosowaniu katecholamin, kortykosteroidów i eikozanoidów, dowody dotyczące czynników wzrostu, nadtlenków lipidów i błon mikronilusowych zapewnią wystarczającą ilość jedzenia do przemyślenia. Od dawna znane powiązania genetyczne z stanem przedrzucawkowym przedstawiono szczegółowo w zręcznym połączeniu epidemiologii i genetyki molekularnej.
Dokładne przeglądy leczenia stanu przedrzucawkowego, występujące na długo przed terminem i hemoliza poporodowa, podwyższony poziom enzymów wątrobowych i zespół płytek krwi (HELLP), dostarczają lekarzom aktualnych informacji i zapewniają ramy dla optymalnej opieki klinicznej. Rozdział poświęcony często przeoczanemu tematowi przejściowego nadciśnienia ciąży stanowi użyteczne przypomnienie, że ten stan nie jest po prostu stanem przedrzucawkowym .
Położnicy i interniści mogą korzystać z kilku rozdziałów, które zapewniają diagnostykę różnicową objawów, które mogą być kluczem do rozpoznania powikłań stanu przedrzucawkowego lub wskazać osobną chorobę występującą w czasie ciąży. Nawet doświadczeni klinicyści skorzystają z tych list kontrolnych. Specjaliści od medycyny macierzyńsko-płodowej mogą być najbardziej zainteresowani tym, co jest zasadniczo primerem na temat wykonywania i stosowania echokardiografii matczynej w leczeniu stanu przedrzucawkowego.
Przedmowa wskazuje, że celem tej książki jest przedstawienie najnowszych dodatków do literatury. Cel ten został osiągnięty – w materiałach źródłowych znajduje się wiele artykułów opublikowanych w 2000 i 2001 roku. Bardzo niewielu czytelników nadciśnienia w ciąży nie nauczy się niczego nowego ani nie uzyska lepszego wglądu w tę ważną i intrygującą chorobę. Mam zamiar przekazać tę książkę moim kolegom i studentom, i spodziewam się, że wiele innych również się nią podzieli.
William F. O Brien, MD
University of South Florida College of Medicine, Tampa, FL 33624
[email protected] usf.edu
[podobne: przeglądarka skierowań na leczenia uzdrowiskowe, fakt zdrowie, hcv cena ]