Randomizowana próba diety o niskiej zawartości węglowodanów na otyłość ad 7

Niemniej jednak, utrata masy ciała przy diecie niskowęglowodanowej nie wiązała się ze spadkiem cholesterolu LDL, który zwykle obserwowano przy umiarkowanej utracie wagi .4,30 Natomiast dieta niskowęglowodanowa wiązała się z większym spadkiem triglicerydów w surowicy i większym wzrostem cholesterolu HDL niż dieta konwencjonalna, a poziomy obu są również ważnymi czynnikami ryzyka choroby wieńcowej.31-33 Wielkość tych zaburzeń zmiany są zbliżone do uzyskanych po leczeniu farmakologicznym, takim jak pochodne kwasu fibrynowego i niacyna.31 Chociaż część tej korzyści może wynikać z większego spadku masy ciała przy diecie niskowęglowodanowej, zmiany są większe niż te oczekiwane z umiarkowanej utraty masy ciała. Samo to jest prawdopodobne, że makroskładnikowy skład diety przyczynił się do polepszenia osi triglicerydów cholesterolu HDL. Diety wysokowęglowodanowe o niskiej zawartości tłuszczu obniżają stężenie cholesterolu HDL i zwiększają stężenie triglicerydów w surowicy, 34-37, podczas gdy diety niskowęglowodanowe i wysokotłuszczowe obniżają stężenie trójglicerydów16, 377 i zwiększają stężenie cholesterolu HDL.15 Ponadto zastąpienie diety wielonienasyconym lub jednonienasycony tłuszcz z węglowodanami wiąże się ze zwiększonym ryzykiem choroby niedokrwiennej serca, zgodnie z przewidywaniami zmian stężenia trójglicerydów i cholesterolu HDL.38
Ogólny wpływ diety niskowęglowodanowej w porównaniu z tradycyjną dietą na ryzyko choroby wieńcowej u naszych pacjentów jest niepewny. W porównaniu z dietą konwencjonalną dieta niskowęglowodanowa wiązała się z większą poprawą niektórych czynników ryzyka choroby wieńcowej (triglicerydy i cholesterol HDL w surowicy krwi), ale nie innych (ciśnienie krwi, wrażliwość na insulinę i poziom cholesterolu LDL w surowicy) . Co więcej, znaczenie kliniczne korzystnych zmian w osoczu cholesterol-triglicerydy HDL w ustalaniu wysokiego spożycia tłuszczu nie jest jasne. Potrzebne są dodatkowe, długoterminowe badania w celu ustalenia, czy zwiększone stężenie cholesterolu HDL w surowicy i zmniejszone stężenia triglicerydów w surowicy mają taki sam wpływ na wyniki sercowo-naczyniowe, gdy spożywa się dietę bogatą w tłuszcze nasycone. Jest również możliwe, że duża ilość tłuszczów nasyconych i niewielkich ilości owoców, warzyw i błonnika spożywanych podczas diety o niskiej zawartości węglowodanów może niezależnie zwiększyć ryzyko choroby niedokrwiennej serca.39,40 W związku z tym istnieje obecnie niewystarczająca ilość informacji, aby określić, czy korzystny wpływ diety Atkinsa przeważa nad potencjalnym niekorzystnym wpływem na ryzyko choroby wieńcowej u osób otyłych.
Nasze badanie ma kilka ograniczeń. Samopomocowy charakter leczenia, który jest zgodny ze sposobem, w jaki zwykle stosowana jest dieta niskowęglowodanowa, prawdopodobnie przyczynił się do wskaźnika ścierania wynoszącego 41 procent. Ten wysoki wskaźnik ścierania podkreśla trudność długoterminowej zgodności z dietą, kiedy terapia dietą odbywa się przy minimalnym nadzorze. Bardziej wszechstronne leczenie behawioralne (np. Cotygodniowe spotkania grupowe lub samokontrola) prawdopodobnie zmniejszyłyby ścieranie, zwiększone przyleganie i umożliwiłyby porównanie z leczeniem otyłości opartym na klinice. [23] Nasze badanie koncentrowało się na wadze i specyficznych czynnikach ryzyka dla wieńcowych choroba serca Nie ocenialiśmy wpływu diety niskowęglowodanowej na inne ważne kliniczne punkty końcowe, takie jak czynność nerek, zdrowie kości, czynność układu sercowo-naczyniowego i tolerancja wysiłku. Wreszcie, nasze odkrycia nie powinny być uogólnione na osoby z nadwagą lub na otyłych osobników z poważnymi chorobami związanymi z otyłością, takimi jak cukrzyca i hipercholesterolemia. Potrzebne są dodatkowe badania w tych populacjach, aby ocenić bezpieczeństwo i skuteczność diet o niskiej zawartości węglowodanów, wysokobiałkowych i wysokotłuszczowych.
[hasła pokrewne: przeglądarka skierowań na leczenia uzdrowiskowe, skierowanie na zabiegi fizjoterapeutyczne druk, zdjęcie zęba cena ]
[hasła pokrewne: plastyka powłok brzusznych, skierowanie na zabiegi fizjoterapeutyczne druk, nfz poznań przeglądarka skierowań ]