Randomizowana próba diety o niskiej zawartości węglowodanów na otyłość

Pomimo popularności diety niskowęglowodanowej, wysokobiałkowej o wysokiej zawartości tłuszczu (Atkins), żadne randomizowane, kontrolowane próby nie oceniały jej skuteczności. Metody
Przeprowadziliśmy roczne, wieloośrodkowe, kontrolowane badanie z udziałem 63 otyłych mężczyzn i kobiet, którzy zostali losowo przydzieleni do diety niskowęglowodanowej, wysokobiałkowej o wysokiej zawartości tłuszczu lub niskokalorycznego, wysokowęglowodanowego o niskiej zawartości tłuszczu ( konwencjonalna). Profesjonalny kontakt był minimalny, aby powtórzyć podejście stosowane przez większość dietetyków.
Wyniki
Badani na diecie niskowęglowodanowej stracili więcej masy niż pacjenci z konwencjonalnej diety po 3 miesiącach (średnia [. SD], -6,8 . 5,0 vs. -2,7 . 3,7% masy ciała, P = 0,001) i 6 miesięcy ( -7,0 . 6,5 w porównaniu z -3,2 . 5,6% masy ciała, p = 0,02), ale różnica po 12 miesiącach nie była istotna (-4,4 . 6,7 vs. -2,5 . 6,3% masy ciała, p = 0,26). Po trzech miesiącach nie stwierdzono znaczących różnic między grupami w stężeniach cholesterolu całkowitego lub niskiej gęstości cholesterolu w lipoproteinach. Wzrost stężenia cholesterolu w dużej gęstości lipoprotein i spadek stężeń triglicerydów były większe u osób z dietą niskowęglowodanową niż u osób stosujących dietę konwencjonalną przez większość badania. Obie diety znacznie zmniejszyły rozkurczowe ciśnienie krwi i odpowiedź insulinową na doustne obciążenie glukozą.
Wnioski
Dieta o niskiej zawartości węglowodanów powodowała większy spadek masy ciała (różnica bezwzględna, około 4 procent) niż dieta konwencjonalna przez pierwsze sześć miesięcy, ale różnice nie były znaczące w ciągu jednego roku. Dieta niskowęglowodanowa wiązała się z większą poprawą niektórych czynników ryzyka choroby wieńcowej serca. Spójność była słaba, a stopień zużycia był wysoki w obu grupach. Dłuższe i dłuższe badania są wymagane w celu określenia długoterminowego bezpieczeństwa i skuteczności diety niskowęglowodanowej, wysokobiałkowej i wysokotłuszczowej.
Wprowadzenie
W dowolnym momencie około 45 procent kobiet i 30 procent mężczyzn w Stanach Zjednoczonych stara się stracić na wadze1. Pomimo tych wysiłków, częstość występowania otyłości podwoiła się w ciągu ostatnich 20 lat2 i stała się głównym problemem zdrowia publicznego. 3 Zwykłe dietetyczne podejście do zarządzania wagą, zalecane przez wiodące towarzystwa naukowe i medyczne, 4-7 to dieta bogata w węglowodany, o niskiej zawartości tłuszczu i deficyt energetyczny. Diety niskowęglowodanowe, wysokobiałkowe i wysokotłuszczowe stały się coraz bardziej popularne, a wiele najlepiej sprzedających się książek o diecie promuje takie podejście. 9 Dieta Atkinsa, pierwotnie opublikowana w 1973 r. I ponownie w 1992 r. I 2002 r., Może być najbardziej popularne z tych diet. Sprzedano ponad 10 milionów egzemplarzy książki dietetycznej Atkinsa, 10 i 4 razy więcej dietetyków przeczytało jedną z książek Atkinsa, czytając jakikolwiek inny podręcznik dietetyczny.11
Pomimo długowieczności i popularności, żadne randomizowane badania oceniające skuteczność diety Atkinsa nie zostały opublikowane.12,13 Dane z krótkoterminowych, niekontrolowanych badań wskazują, że dieta Atkinsa indukuje utratę masy ciała o 8,3 procent po 8 tygodniach14 i 10,3 procent po 24 tygodnie.15
Przeprowadziliśmy roczne, wieloośrodkowe, randomizowane, kontrolowane badanie w celu oceny wpływu diety niskowęglowodanowej, wysokobiałkowej i wysokotłuszczowej Atkinsa na utratę masy ciała i czynniki ryzyka choroby wieńcowej u osób otyłych
[przypisy: fakt zdrowie, uzdrowisko lecznicze sanatoryjne doroslych, apteka malbork ]
[hasła pokrewne: przeglądarka skierowań na leczenia uzdrowiskowe, bezpłatne leki dla kogo, endometrioza po cesarce a zajście w ciążę ]