Randomizowane badanie porównujące operację zmniejszania objętości płuc z terapią medyczną w przypadku ciężkiej rozedmy płuc ad 10

W przeciwieństwie do tego, pacjenci z rozedmą płuc o głównie poza górnym płetwie i wysokim obciążeniem maksymalnym po rehabilitacji wykazywali wyższą śmiertelność, jeśli poddani zostali zabiegowi zmniejszenia objętości płuc niż wtedy, gdy otrzymywali samą terapię medyczną i mieli niewielkie szanse na poprawę czynności, niezależnie od leczenie, które otrzymali. W tych podgrupach ryzyko i korzyści leczenia chirurgicznego w porównaniu z leczeniem medycznym są dość jasne. Śmiertelność wśród pozostałych pacjentów była w dużej mierze niezależna od przydzielenia grupy do leczenia. W przypadku pacjentów z przeważnie chorobą górnego odcinka kręgosłupa i wysokim maksymalnym obciążeniem chirurgicznym, chirurgia zmniejszająca objętość płuc dawała większą szansę na poprawę zdolności wysiłkowej i objawów niż leczenie medyczne, ale tylko niewielki procent pacjentów miał poprawę wydolności niż 10 W od poziomu bazowego. Pacjenci z rozedmą wolną od górnego płata i niskim maksymalnym obciążeniem mieli tylko niewielką szansę na poprawę wydolności wysiłkowej, niezależnie od grupy leczonej, ale mieli większą szansę na poprawę objawów po operacji zmniejszenia objętości płuc niż w przypadku terapii medycznej.
Rozedma płuc związana jest z krótkotrwałą poprawą czynności płuc po operacji zmniejszenia objętości płuc.25-27 Nasze badanie pokazuje, że ten typ choroby jest predykcyjny dla poprawy przeżycia u pacjentów, którzy również mają niską maksymalną wydolność wysiłkową. Przewaga górnego płata, w porównaniu z innymi wzorcami, może skutkować wyraźniejszymi obszarami docelowymi do resekcji chirurgicznej lub bardziej dostępnymi obszarami do wycięcia lub może wskazywać, że pozostała tkanka płuc jest zdrowsza.
Niska wydolność wysiłkowa była nieprzewidzianym czynnikiem predykcyjnym korzyści przeżycia po zabiegu zmniejszania objętości płuc. Lepsza przeżywalność wśród pacjentów z niską wydolnością fizyczną, którzy przeszli zabieg chirurgiczny, wydaje się być wynikiem bardzo wysokiej śmiertelności i wyraźnego progresywnego ograniczenia czynnościowego pacjentów z niską wydolnością wysiłkową w grupie medycznej.
Ogólnie rzecz biorąc, chirurgia zmniejszająca objętość płuc nie zapewniała korzyści w postaci przeżycia. Według naszej analizy podgrup, jest prawdopodobne, że pacjenci z pewnymi cechami będą mieli lepsze przeżycie i funkcjonowanie. Korzyści z przeżycia były ograniczone do pacjentów z głównie rozedmą górnego płata płuc i niską wyjściową zdolnością do wykonywania ćwiczeń, ale korzyści funkcjonalne odnotowano u pacjentów z głównie rozedmą górnego płata płuc i wysoką wydolnością fizyczną w stanie wyjściowym oraz u pacjentów z niewystarczającą – rozedma płuc i niska wydolność wysiłkowa. Indywidualne wyniki są bardzo zróżnicowane, ale nasze badanie dostarcza wiarygodnych szacunków wyników, aby pomóc lekarzom i pacjentom w podejmowaniu decyzji dotyczących leczenia.
[przypisy: terapia zajęciowa osób starszych, hcv cena, bezpłatne leki dla kogo ]
[hasła pokrewne: orteza kręgosłupa, hcv cena, gdzie kupic piperine ]