Randomizowane badanie porównujące operację zmniejszania objętości płuc z terapią medyczną w przypadku ciężkiej rozedmy płuc ad 9

Zdolność do ćwiczeń o niskiej wartości wyjściowej zdefiniowano jako maksymalne obciążenie pracą na poziomie 40% lub mniej w stosunku do 40-percentyla (25 W dla kobiet i 40 W dla mężczyzn); wysoką zdolność do ćwiczeń zdefiniowano jako obciążenie pracą powyżej tego progu. Była to analiza zamiaru potraktowania. Zmiany w maksymalnym obciążeniu pracą przedstawiono na rycinie 3 dla tych czterech podgrup pacjentów. W przypadku pacjentów, u których po rehabilitacji przeważnie występowała rozedma płuc lub niski poziom wysiłku fizycznego, wyniki faworyzowały grupę operacyjną niemal we wszystkich punktach czasowych. Podobne wzorce wyników zaobserwowano w zmianach w całkowitej dziennej ocenie jakości życia związanej ze zdrowiem w tych podgrupach (patrz Dodatek Dodatek 8 [dostępny wraz z pełnym tekstem tego artykułu na http://www.nejm.org]) . Jedynie w podgrupie z rozedmą płuc o górnym płacie i wysokim maksymalnym obciążeniem na linii podstawowej pacjenci z grupy chirurgicznej nie mieli większej poprawy czynnościowej i objawowej niż pacjenci z grupy leczniczej.
Dyskusja
Nasze badanie dostarcza wiarygodnych szacunków ryzyka i korzyści z operacji redukcji objętości płuc ze względu na wielkość próbki, wykorzystanie randomizacji, udział wielu instytucji, stosowanie dobrze zdefiniowanych pomiarów, długoterminową obserwację i niskie wskaźniki crossover. Ogólna śmiertelność była podobna w grupach chirurgicznych i leczniczych, zarówno dla wszystkich pacjentów, jak i wtedy, gdy uprzednio zidentyfikowani pacjenci wysokiego ryzyka zostali wykluczeni. Operacja redukcji objętości płuc była związana z większą szansą na poprawę wydolności wysiłkowej, czynności płuc, jakości życia i duszności, ale zmiany po operacji były bardzo zmienne, zarówno wśród wszystkich pacjentów, jak i wśród osób, które nie były w grupie wysokiego ryzyka. . Po dwóch latach wartości mierników funkcji u osób, które przeżyły w grupie poddanej zabiegowi chirurgicznemu, powróciły prawie do poziomu podstawowego, a wartości u osób, które przeżyły w grupie leczniczej nadal się pogarszały do wartości poniżej wartości podstawowych. . Funkcjonalne korzyści wynikające z chirurgii zmniejszającej objętość płuc osiągnęły cenę zwiększonej śmiertelności i zachorowalności krótkoterminowej.
Ze względu na szerokie kryteria włączenia do naszego badania, analiza czynników prognostycznych pozwoliła nam zidentyfikować podgrupy pacjentów, dla których decyzje dotyczące operacji zmniejszenia objętości płuc są dość jednoznaczne. Rozpoznajemy pułapki analiz podgrup, ale uważamy, że heterogeniczność pacjentów i wyniki oraz rozważane podejście, które zastosowaliśmy, sprawiają, że nasze odkrycia są klinicznie i statystycznie prawidłowe. Ustalenia dotyczące podgrupy nie były wynikiem eksploracji danych ani optymalizacji wartości P. Kandydackie czynniki prognostyczne, których używaliśmy do identyfikacji podgrup, zostały w dużej części określone z góry na podstawie racjonalnych przesłanek biologicznych. Procedury i kategoryzacje dla identyfikacji podgrup przeprowadzono pod nadzorem niezależnej komisji monitorującej dane i bezpieczeństwo.
Po wykluczeniu pacjentów wysokiego ryzyka 17 kolejnych czterech klinicznie znaczących podgrup pacjentów zidentyfikowano na podstawie wzorca rozedmy w badaniu CT i wydolności wysiłkowej po rehabilitacji. Pacjenci z rozedmą górnego płata i niskim maksymalnym obciążeniem pracą po rehabilitacji mieli niższą śmiertelność, większe prawdopodobieństwo poprawy zdolności wysiłkowej i większe prawdopodobieństwo poprawy objawów, jeśli poddali się operacji zmniejszenia objętości płuc niż wtedy, gdy otrzymali leczenie medyczne sam
[więcej w: dzienniczek samokontroli cukrzyka, apteka malbork, włókno szklane zęby ]
[hasła pokrewne: odchudzanie nad morzem, implanty dentystyczne, usg ciazy warszawa ]