Randomizowane badanie porównujące operację zmniejszania objętości płuc z terapią medyczną w przypadku ciężkiej rozedmy płuc

Chirurgia zmniejszająca objętość płuc została zaproponowana jako paliatywne leczenie ciężkiej rozedmy płuc. Nie ustalono wpływu na śmiertelność, wielkość i trwałość korzyści oraz kryteria wyboru pacjentów. Metody
W sumie 1218 pacjentów z ciężką rozedmą płuc przeszła rehabilitację płucną i zostali oni losowo przydzieleni do operacji chirurgicznej zmniejszających objętość płuc lub kontynuowali leczenie.
Wyniki
Całkowita śmiertelność wynosiła 0,11 zgonu na osobę rocznie w obu grupach leczenia (współczynnik ryzyka zgonu w grupie poddanej zabiegowi chirurgicznemu, 1,01; P = 0,90). Po 24 miesiącach wydolność wysiłkowa uległa poprawie o ponad 10 W u 15 procent pacjentów w grupie operacyjnej, w porównaniu z 3 procentami pacjentów w grupie leczenia medycznego (P <0,001). Z wyłączeniem podgrupy 140 pacjentów z grupy wysokiego ryzyka zgonu z powodu operacji, według tymczasowej analizy, całkowita śmiertelność w grupie operacyjnej wynosiła 0,09 zgonu na osobę rocznie, w porównaniu do 0,10 zgonu na osobę rocznie w trakcie terapii medycznej grupa (stosunek ryzyka, 0,89, P = 0,31); Wydolność wysiłkowa po 24 miesiącach uległa poprawie o więcej niż 10 W u 16 procent pacjentów w grupie chirurgicznej, w porównaniu z 3 procentami pacjentów w grupie leczenia medycznego (P <0,001). Wśród pacjentów z głównie rozedmą płuc i niską wydolnością fizyczną śmiertelność była niższa w grupie operacyjnej niż w grupie leczonej farmakologicznie (współczynnik ryzyka zgonu 0,47; P = 0,005). Wśród pacjentów z rozedmą płuc o górnym płacie i wysoką wydolnością fizyczną śmiertelność była większa w grupie operacyjnej niż w grupie leczniczej (wskaźnik ryzyka 2,06; P = 0,02).
Wnioski
Ogólnie rzecz biorąc, chirurgia zmniejszająca objętość płuc zwiększa szansę na poprawę wydolności wysiłkowej, ale nie daje przewagi w zakresie przeżycia w stosunku do terapii medycznej. Daje przewagę w zakresie przeżycia pacjentom z rozedmą zarówno z górnej części płata, jak iz niską linią podstawową. Pacjenci, u których wcześniej zgłaszano występowanie wysokiego ryzyka, oraz ci z rozedmą płuc bez górnej części ciała i wysoką wydolnością fizyczną w stanie wyjściowym, są słabymi kandydatami do operacji zmniejszających objętość płuc, ze względu na zwiększoną śmiertelność i znikomy zysk funkcjonalny.
Wprowadzenie
Chirurgia zmniejszająca objętość płuc została zaproponowana jako leczenie paliatywne u pacjentów z ciężką rozedmą płuc.1-8 Niepewność co do zachorowalności i umieralności; występowanie, wielkość i czas trwania świadczenia; a przedoperacyjne predyktory korzyści doprowadziły nas do przeprowadzenia federalnie sponsorowanego, wieloośrodkowego, randomizowanego badania klinicznego, National Emphysema Treatment Trial (NETT) .9 Pierwszymi wynikami dla badania były śmiertelność i maksymalna zdolność wysiłkowa dwa lata po randomizacji. Drugorzędne wyniki obejmowały dystans pokonany w ciągu sześciu minut, czynność płuc, jakość życia i stopień duszności. Ważnym celem badania było określenie kryteriów selekcji pacjentów w chirurgii zmniejszającej objętość płuc. Kryteria włączenia zostały opracowane tak, aby obejmowały wszystkich pacjentów, którzy mogliby skorzystać z operacji zmniejszenia objętości płuc. Tutaj przedstawiamy wyniki wszystkich pacjentów, którzy przeszli randomizację i identyfikują podgrupy pacjentów o różnym poziomie ryzyka i korzyści.
Projekt i metody badania zostały opisane wcześniej.9 Podsumowaliśmy je poniżej.
Populacja pacjentów i oceny
W 17 klinikach pacjenci z ciężką rozedmą płuc przeszli wszechstronną ocenę medyczną, aby zapewnić zgodność ze zwykłą terapią medyczną i wykluczyć klinicznie istotne współistniejące warunki.9 Pomiary w linii podstawowej zostały zakończone po rehabilitacji płucnej, ale przed randomizacją, a pacjenci przeszli pełną ocenę po 6 miesiącach , 12 miesięcy i rok później
[więcej w: hcv cena, przeglądarka skierowań na leczenia uzdrowiskowe, nfz poznań przeglądarka skierowań ]
[patrz też: przeglądarka skierowań na leczenia uzdrowiskowe, bezpłatne leki dla kogo, endometrioza po cesarce a zajście w ciążę ]