Torszczowa Bąblowica

Brainard i Ryan prezentują doskonałe obrazy od pacjenta z podejrzeniem bąblowicy klatki piersiowej (problem 6 lutego). Jednakże autorzy wykonali u tego pacjenta badanie diagnostyczne z użyciem ultradźwięków. U pacjentów z torbielami typu echinokokowego aspiracja diagnostyczna zazwyczaj nie jest zalecana ze względu na ryzyko wycieku płynu, co może prowadzić do rozsiewu infekcji lub reakcji anafilaktycznej. W tym przypadku, po wykonaniu aspiracji i potwierdzeniu rozpoznania, alkohol lub hipertoniczny roztwór soli fizjologicznej powinny zostać zaszczepione w ramach leczenia skolimoidowego, a następnie reaktywacja – tak zwane podejście PARA – które pozwoliłoby obejść potrzebę operacji całkowicie. Ponadto leczenie albendazolem powinno być rozpoczęte co najmniej cztery dni przed zabiegiem i kontynuowane przez co najmniej cztery tygodnie później.2
Ajit Singh Kashyap, MD
Surekha Kashyap, MD
Armed Forces Medical College, Pune 411 040, Indie
[email protected] com
2 Referencje1. Brainard DM, Ryan ET. Bąblowica klatki piersiowej. N Engl J Med 2003; 348: 528-528
Full Text Web of Science MedlineGoogle Scholar
2. Biały AC Jr, Weller PF. Cestodes. W: Braunwald E, Fauci AS, Kasper DL, Hauser SL, Longo DL, Jameson JL, wyd. Zasady Harrison w zakresie chorób wewnętrznych. 15 ed. Vol. 1. New York: McGraw-Hill, 2001: 1248-51.
Google Scholar
Odpowiedź
Autorzy odpowiadają: Zgadzamy się z dr. Kashyap i Kashyap, że diagnostyczne aspiracje torbieli echinokokowej mogą w rzadkich przypadkach prowadzić do rozprzestrzeniania się infekcji lub anafilaksji; jednak wskazówki ultradźwiękowe minimalizują to ryzyko.1 Uważaliśmy, że aspiracja diagnostyczna była uzasadniona u naszego pacjenta z powodu braku patogenicznych cech radiologicznych i obecności gorączki i krwioplucia. Chociaż PAIR (aspiracja przezskórna, wkraplanie środka skolimidowego i reabiracja) mogą być stosowane w leczeniu niektórych pacjentów z chorobą echinokokową, chirurgia pozostaje leczeniem z wyboru dla wielu pacjentów z torbielowatymi torbielami hydratów, częściowo dlatego, że PARA ma wyższy wskaźnik powikłań po zastosowaniu na torbiele płucne niż w przypadku stosowania na torbiele wątrobowe.2
W tym przypadku zdecydowaliśmy się na operację, ponieważ pacjent miał krwioplucie i dużą cystę torakowatą przylegającą do wielkich naczyń. Wycięcie chirurgiczne nie zawsze jest dostępną lub odpowiednią opcją, aw takich przypadkach najlepszą opcją może być PARA.3. Pacjent był leczony albendazolem i prazykwantelem od 3 dni przed operacją. Prazikwantel został przerwany 7 dni po operacji, a albendazol 90 dni po operacji.
Diana M. Brainard, MD
Edward T. Ryan, MD, DTM i H.
Massachusetts General Hospital, Boston, MA 02114
[email protected] org
3 Referencje1. Schantz PM. Bąblowica. W: Guerrant RL, Walker DH, Weller PF, wyd. Tropikalne choroby zakaźne: zasady, patogeny i praktyka. Filadelfia: Churchill Livingstone, 1999: 1005-25.
Google Scholar
2. Gottstein B, Reichen J. Hydatid choroba płuc (bąblowica / hydatidoza). Clin Chest Med 2002; 23: 397-408
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
3 Mawhorter S, Temeck B, Chang R, Pass H, Nash T. Leczenie nielecznicze w chorobie torbieli płucnej. Chest 1997; 112: 1432-1436